پایگاه خبری امروز

آخرین خبرهای روز

پایگاه خبری امروز

آخرین خبرهای روز

روش های خالی کردن هارد کامپیوتر

 


هارد دیسک به علت اینکه حافظه کمتری دارد، کاربران را همیشه با پر شدن زود هنگام مواجه می‌کند و به همین دلیل است که شما باید به دنبال روش­های خالی کردن هارد کامپیوتر باشید. ما در این مقاله چند راهکار بسیار ساده را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا قادر باشید بدون استرس و نگرانی هارد دیسک خود را خالی کرده و برای ذخیره­سازی اطلاعات جدید آماده کنید. درهرصورت هارد کامپیوتر یکی از فضاهای بسیار مهم و جزء قطعات کاربردی کامپیوتر بشمار می‌آید که اهمیت آن­را نمی‌توان نادیده گرفت.

Disk Cleanup

فایل‌های بیهوده را سریعا پاک کنید

چنانچه از مزیت وجود Disk Cleanup آگاه باشید، فایل‌های بیهوده را در محیط ویندوز می‌توانید شناسایی و پاک کنید. انواع فایل­های بی‌اهمیت، باعث گرفتن حجم بیهوده در هارد کامپیوتر می‌شود که شما به واسطه Disk Cleanup این اختیار را دارید که هرچه سریعتر این فایل‌های اضافه را از بین ببرید. برای این کار بر روی هارد درایور خود کلیک راست کنید و با کلیک بر روی گزینه Properties وارد فضای Disk Cleanup شوید.

اما یکی از ساده‌ترین روش­های خالی کردن هارد کامپیوتر این‌گونه است که شما بسیاری از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی که به آن نیازی ندارید را پاکسازی کنید؛ چراکه متاسفانه برخی از ما عادت داریم که همیشه انواع برنامه را به هر دلیل بی­مورد در فضای هارد دیسک نگهداری کنیم. این عادت نادرست باعث می‌شود تا حافظه زیادی از درایو هارد دیسک اشغال شود، بدین ترتیب همیشه سعی کنید از نگهداری برنامه‌هایی که به آن نیازی ندارید خودداری کنید.

 

آنالیز کردن هارد دیسک

آنالیز هاردیسک را برای شناسایی فایل‌های تکراری از یاد نبرید

آنالیز کردن هارد دیسک نیز یک راهکار عالی برای خالی کردن هارد کامپیوتر است، زیرا شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن WinDirStat  که یک اپلیکیشن کاربردی آنالیز هارد دیسک است،  به تحلیل و آنالیز فضای ذخیره­سازی هارد دیسک خود بپردازید و همچنین می‌توانید در مورد حجم هر کدام از فایل‌ها به راحتی مطمعن شوید و نسبت به نگهداری و پاکسازی اطلاعات بیهوده تصمیم بگیرید.

شما با استفاده از اپلیکیشنCleaner  این اختیار را دارید که برای پاک کردن اپلیکیشن‌های موقت هرچه سریعتر اقدام کنید، این‌گونه است که کامپیوتر شما همیشه می‌تواند فضای ذخیره­سازی مناسبی را به شما عزیزان ارائه دهد و هرثانیه با پر شدن هارد دیسک مواجه نشوید.

برخی اوقات ممکن است توجه نداشته باشید و از یک فایل، دو نسخه تکراری برروی سیستم شما ذخیره شود و به همین دلیل است که فضای ذخیره سازی شما بسیار زودهنگام و خارج از تصور شما پر می‌شود. برای حل کردن این مشکل شما می­توانید از اپلیکیشن  Duplicate Cleaner Proاستفاده کنید. این اپلیکیشن فایل‌های مشابه را پیدا کرده و نسبت به حذف فایل تکراری اقدام می‌کند و این یکی از روش­های خالی کردن هارد کامپیوتر است که به­آسانی انجام می­شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله روش­های خالی کردن فضای هارد کامپیوتر را برای شما شرح دادیم تا دیگر نگران این موضوع آزاردهنده نباشید. در برخی از شرایط سیستم نیز حافظه را به نقاط بازیابی و System Restore اختصاص می‌دهد. شما چنانچه محدودیت خاصی را برای System Restore در نظر بگیرید، دیگر حافظه کامپیوتر با توجه به نقاط بازیابی به این بخش حجم زیادی را اختصاص نمی‌دهد. بر روی آیکن کامپیوتر کلیک راست کنید و با انتخاب گزینهProperties  و بعد از آن System protection میتوانید ازConfigure  استفاده کنید و به این اعمال محدودیت بپردازید.