پایگاه خبری امروز

آخرین خبرهای روز

پایگاه خبری امروز

آخرین خبرهای روز

آهنگ رضا بهرام + همایون شجریان + سالار عقیلی به نام «آتشی در سینه دارم جاودانی»

متن آهنگ رضا بهرام آتشی در سینه دارم جاودانی

آتشی در سینه دارم جاودانی عمر من مرگی است نامش زندگانی


رحمتی کن کز غمت جان می سپارم بیش از اینم طاقت هجران ندارم


کی نهی بر سرم پای ای پری از وفاداری شد تمام اشک من بس در غمت کرده ام زاری


نوگلی زیبا بود حسن و جوانی عطر آن گل رحمت است و مهربانی


نا پسندیده بود دل شکستن رشته ی الفت و یاری گسستن


کی کنی ای پری ترک ستمگری می فکنی نظری آخر به چشم ژاله بارم


گر چه ناز دلبران دل تازه دارد ناز هم بر دل من اندازه دارد


هیچ اگر ترحمی نمی کنی بر حال زارم جز دمی که بگذرد که بگذرد از چاره کارم


دانمت که بر سرم گذر کنی به رحمت اما آن زمان که بر کشد گیاه غم سر از مزارم

https://musicdel.ir/single-tracks/187984/

آهنگ رضا بهرام + همایون شجریان + سالار عقیلی به نام «آتشی در سینه دارم جاودانی»

متن آهنگ رضا بهرام آتشی در سینه دارم جاودانی

آتشی در سینه دارم جاودانی عمر من مرگی است نامش زندگانی


رحمتی کن کز غمت جان می سپارم بیش از اینم طاقت هجران ندارم


کی نهی بر سرم پای ای پری از وفاداری شد تمام اشک من بس در غمت کرده ام زاری


نوگلی زیبا بود حسن و جوانی عطر آن گل رحمت است و مهربانی


نا پسندیده بود دل شکستن رشته ی الفت و یاری گسستن


کی کنی ای پری ترک ستمگری می فکنی نظری آخر به چشم ژاله بارم


گر چه ناز دلبران دل تازه دارد ناز هم بر دل من اندازه دارد


هیچ اگر ترحمی نمی کنی بر حال زارم جز دمی که بگذرد که بگذرد از چاره کارم


دانمت که بر سرم گذر کنی به رحمت اما آن زمان که بر کشد گیاه غم سر از مزارم

https://musicdel.ir/single-tracks/187984/

کدام کشورها برای تحصیل ارزان هستند؟


مهاجرت برای تحصیل در کشورهای دیگر یکی از راه هایی است که دانش آموزان برای دستیابی به آینده ای بهتر انتخاب می کنند. تحصیل در کشورهای توسعه یافته بسیار جذاب است، اما در مورد هزینه ها، یافتن ارزان ترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور می تواند یک رویا به نظر برسد.

اما نگران نباشید! بد نیست بدانید در برخی کشورها تحصیل در دانشگاه حتی برای دانشجویان خارجی رایگان است. در این مقاله به معرفی ارزان ترین کشورها برای تحصیل می پردازیم. تا پایان این مقاله جالب با Apply Academy همراه باشید.

چرا آموزش بهترین وسیله مهاجرت است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود بسیاری از دانشجویان هر ساله تمایل به تحصیل در خارج از کشور داشته باشند، برخی از آنها عبارتند از:

امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت

مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین راه ها برای اخذ اقامت دائم در کشورهای توسعه یافته است. زیرا هزینه های تحصیل در دانشگاه نسبت به سایر مسیرها مانند سرمایه گذاری و کارآفرینی بسیار کمتر است. این موضوع باعث شده است که اکثر ذینفعان مهاجرت به تحصیل در اولویت قرار گیرند.

آینده حرفه ای روشن

تحصیل در یک دانشگاه سطح بالا و معتبر در جهان، احتمال استخدام فارغ التحصیلان آن در بزرگترین شرکت ها و شرکت های جهان مانند گوگل، مایکروسافت و غیره را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

زندگی در یک کشور توسعه یافته و با ثبات اقتصادی

ثبات مالی شاید مهمترین مزیت برای متقاضیانی باشد که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند. تجربه زندگی در یک اقتصاد پویا و توسعه یافته یکی از مهم ترین انگیزه های داوطلبان برای تحصیل در کشورهای دیگر است. اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، مطالعه این مقاله در مورد بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی می تواند کمک زیادی به شما کند.

در بهترین دانشگاه های دنیا تحصیل کنید

کشورهای در حال توسعه میزبان بزرگترین دانشگاه های جهان هستند. همانطور که در بالا اشاره کردیم؛ تحصیل در این دانشگاه ها تضمین کننده یک شغل درخشان برای شماست. همچنین اگر به تحقیق علاقه دارید، این مراکز آموزشی بالاترین سطح و تجهیزات را در اختیار شما قرار می دهند.

کسب استقلال و رشد شخصی

برای بسیاری از دانشجویان، تحصیل در خارج از کشور اولین تجربه آنها در خارج از کشورشان است. زندگی در یک کشور کاملا متفاوت فرصتی عالی برای کسب استقلال و یادگیری مهارت های زندگی و مراقبت از خود است. در عین حال این استقلال استعدادهای ناشناخته شما را ارتقا می دهد.

سفر آموزشی نسبت به روش های دیگر آسان تر است

مهاجرت تحصیلی نسبت به سایر روش ها آسانتر است زیرا در صورت اقدام با مشاوره صحیح و تهیه صحیح مدارک لازم امکان اخذ ویزای تحصیلی اکثر کشورها تضمین شده و آسان می باشد. همچنین گرفتن ویزای کار معمولا برای کار، سرمایه گذاری و ... است که زمان کمتری نسبت به ویزا می گیرد.

راحت ترین کشور برای تحصیل ایرانیان در خارج از کشور کدام کشور است؟

به دلیل عوامل بسیاری، برخی از کشورها مقاصد تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان ایرانی بهتر از کشورهای دیگر هستند. عواملی که دانشجویان ایرانی در انتخاب مقصد تحصیلی در خارج از کشور مد نظر قرار می دهند عبارتند از هزینه دانشگاه و هزینه زندگی، زبان محلی، کیفیت و رتبه دانشگاه های جهان، سهولت صدور ویزا و در دسترس بودن شغل.

لازم به یادآوری است که برخی از دانشگاه ها در برخی از کشورها که شهریه دریافت نمی کنند نیز هزینه نسبتا کمی را در قالب هزینه های اداری دریافت می کنند. به عنوان مثال در آلمان چنین هزینه هایی معمولا کمتر از 250 یورو در هر ترم است.

در زیر فهرستی از کشورهای برتر را برای دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند تهیه کرده ایم و امیدواریم این کار در اولین قدم برای تحصیل در خارج از کشور برای شما آسان تر شود.

بوقلمون

شاید کم هزینه ترین کشور برای ایرانی ها ترکیه باشد. ترکیه به عنوان یک همسایه، شباهت های فرهنگی زیادی با ایران دارد. همچنین برای سفر ایرانیان به ترکیه نیازی به ویزا نیست. تحصیل و زندگی در این کشور ارزان تر است و بازگشت به ایران برای دیدار خانواده راحت تر از سایر کشورهای اروپایی است. این عوامل ترکیه را به مقصد خوبی برای دانشجویان ایرانی تبدیل می کند. هزینه زندگی در ترکیه برای یک نفر در ماه حدود 7800 لیر معادل 413 دلار آمریکا می باشد و هزینه زندگی و تحصیل ایرانیان نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر است.

آلمان

آلمان؛ یکی از اولین کشورها در لیست ارزان ترین کشورها برای تحصیل

نام آلمان و تحصیل رایگان همیشه در کنار هم دیده می شود. آلمان همیشه به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی و ارزان ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی شناخته شده است. تحصیل در آلمان مزایای زیادی برای دانشجویان ایرانی دارد اما منحصر به فردترین مزیت آن وجود دوره های رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور است.

ایرانیان زیادی در آلمان زندگی می کنند و شما می توانید در حین تحصیل با این جامعه پویا در ارتباط باشید. علاوه بر این، تقریباً در تمام شهرهای آلمان، رستوران ها و خواربارفروشی های ایرانی یافت می شود. این نکات مثبت تمایل شما را برای ترک وطن کاهش می دهد. با این حال، برای تحصیل در آلمان، باید آلمانی را یاد بگیرید. زیرا اکثر رشته ها و دوره های کارشناسی رایگان به زبان آلمانی تدریس می شود.

هزینه زندگی در آلمان زیاد نیست و حدود 900-1000 تومان در ماه است (برای یک نفر هزینه اجاره آپارتمان در نظر گرفته نمی شود). تحصیل به زبان آلمانی در برخی از رشته ها در این کشور رایگان است و دانشجویان خارجی می توانند از آن استفاده کنند. البته تعداد دوره های رایگان انگلیسی کمتر است. شرایط کار در حین تحصیل در آلمان نیز وجود دارد.

ایتالیا

ایتالیا ارزان ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی است. البته از نظر یافتن شغل مناسب نمی توان به مهاجرت تحصیلی به ایتالیا تکیه کرد زیرا نرخ بیکاری در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی بیشتر است. البته بستگی به رشته و رشته تحصیلی شما دارد.

زندگی دانشجویی در ایتالیا مقرون به صرفه و مقرون به صرفه است، هزینه های زندگی را می توان بین 700-1000 دلار در ماه مدیریت کرد. شهریه بسته به رشته بین 500 تا 5000 یورو متغیر است. اگر موفق به اخذ بورسیه استانی از دانشگاه های دولتی ایتالیا شوید، شهریه و حتی بخشی از هزینه های زندگی شما توسط دانشگاه پرداخت می شود. یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به ایتالیا، اخذ مهاجرت تحصیلی و ویزای تحصیلی ایتالیا می باشد.

اتریش

اتریش؛ یکی از ارزان ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

اتریش یکی از ارزان ترین کشورها برای مهاجرت است. تحصیل در مدارس اتریش تقریبا رایگان است و یکی از ارزان ترین کشورها برای درخواست به حساب می آید. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا می توانند تحصیل رایگان در اتریش دریافت کنند. برای دانشجویان بین المللی، شهریه کمتر از 800 یورو یا حدود 750 دلار باید در هر ترم یا ترم پرداخت شود. از طرفی بسیاری از دانشجویان خارجی با گرفتن بورسیه راه خوبی برای تحصیل در اتریش دارند.

هزینه های زندگی در اتریش حدود 900 تا 1300 دلار در ماه است (به ازای هر نفر بدون احتساب هزینه اجاره خانه)، بنابراین شما می توانید هزینه های خود را با سبک زندگی دانشجویی کاهش دهید. همچنین در حین تحصیل در اتریش می توانید حدود 20 ساعت در هفته کار کنید. همچنین می توانید در تعطیلات رسمی یا بین جلسات تحصیلی به صورت تمام وقت کار کنید.