پایگاه خبری امروز

آخرین خبرهای روز

پایگاه خبری امروز

آخرین خبرهای روز

دانلود درایور پرینترهای canon برای ویندوز

آموزش دانلود درایور چاپگر کانن

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه چاپگر فایل را روی رایانه شما چاپ می کند؟ چه برنامه ای می تواند اطلاعات موجود در رایانه شما را از طریق چاپگرها به خروجی فیزیکی با کیفیت بالا تبدیل کند؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بیابید، این مقاله برای شما آماده شده است. در این مقاله به تعریف و اهمیت درایورهای چاپگر و همچنین نحوه جستجو و دانلود درایورهای چاپگر لیزری کانن و پرینترهای جوهرافشان کانن پرداخته ایم.

درایور چاپگر چیست و چه کاربردی دارد؟

درایور چاپگر نرم افزاری است که چاپگر، تجهیزات جانبی و کامپیوتر را به هم متصل می کند. اساساً درایور چاپگر به رایانه شما اجازه می دهد تا با چاپگر ارتباط برقرار کند. به عبارت دیگر، درایورها به سیستم شما اجازه می دهند تا جزئیات و مشخصات سخت افزاری چاپگر را درک کند.

از طرف دیگر، شما به برنامه ای نیاز دارید تا دستورات لازم را از طریق سیستم عامل خود به چاپگر بدهد و درایورها نیز همان برنامه ای هستند که به چاپگر دستور می دهند آنچه را که نیاز دارید انجام دهد. به طوری که دستورالعمل ها و داده های ارسال شده توسط سیستم عامل به یک زبان یا رنگ ترجمه می شود تا چاپگر شما بتواند دستورات داده شده را بفهمد و به درستی پاسخ دهد. این زبان ها محتوای وب سایت و نحوه ارائه آن به ناشر را توصیف می کنند.

هر چاپگر دارای یک درایور منحصر به فرد برای هر سیستم عامل است که توسط سازنده آن ایجاد و منتشر می شود و باید بر روی رایانه نصب شود. اگر درایور اشتباهی را در سیستم عامل خود نصب کنید، دستگاه چاپگر به درستی توسط رایانه شما شناسایی نمی شود.

چرا درایورهای چاپگر مهم هستند؟

همانطور که قبلا گفتیم درایور چاپگر نوعی نرم افزار است که ارتباط بین کامپیوتر و چاپگر را تسهیل می کند و بدون آن مشکلاتی در فرآیند چاپ وجود خواهد داشت. اساساً این درایورها به چاپگر شما می گویند که سند و نحوه چاپ آن را چاپ کند. آنها به عنوان مترجم عمل می کنند و مسئول تبدیل داده ها به فرم قابل درک چاپگر هستند.

اهمیت سایر درایورها نقش آنها در کنترل تنظیمات چاپ است. حاشیه‌ها، اندازه صفحه و سایر عملیاتی که باعث می‌شوند فرآیند چاپ سند همانطور که انتظار دارید در سایه درایورها انجام شود. این تنظیمات ممکن است به‌عنوان پیش‌فرض در درایور چاپگر شما ذخیره شوند، یا ممکن است از مجموعه تنظیماتی که برای چاپ یک سند خاص استفاده می‌کنید، باشد.

علاوه بر موارد فوق، چاپگر می تواند سیگنال هایی را از طریق درایور مخصوص خود به رایانه شما ارسال کند. این هشدارها ممکن است شامل هشدارهایی در مورد سطح کم جوهر در دستگاه یا خطاهایی باشد که در طول فرآیند چاپ رخ می دهد.

نحوه دانلود درایورهای چاپگر کانن

اگر چاپگر Canon خریداری کرده اید، کامپیوتر جدیدی دارید، سیستم عامل خود را به روز کرده اید یا به هر دلیل دیگری چاپگر و رایانه شما نمی توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، لازم است درایور صحیح چاپگر Canon خود را نصب یا به روز کنید. ; زیرا در غیر این صورت، نمی توانید از دستگاه خود به درستی استفاده کنید. برای دانلود درایورهای کانن کافیست دستورالعمل های زیر را مرحله به مرحله دنبال کنید:

1- برای یافتن مدل چاپگر مورد نظر خود به صفحه پشتیبانی وب سایت Canon در لینک زیر بروید:

https://www.usa.canon.com/internet/portal/us/home/support

با وارد کردن قسمت نام دستگاه، مدل مورد نظر در کادر جستجو نمایش داده می شود. روی آن کلیک کنید. به عنوان مثال، ما مدل چاپگر "imageCLASS MF269dw" را جستجو کردیم.

2- صفحه مدل چاپگر مورد نظر برای شما باز می شود. این صفحه گزینه های «درایورها و دانلودها»، «دستورالعمل ها» و «سرویس های مورد نیاز» را نمایش می دهد. با کلیک بر روی گزینه "درایور و دانلود" وارد صفحه مورد نظر می شوید.

به طور پیش فرض گزینه "Drivers" در این صفحه فعال است و لیستی از درایورها را مشاهده خواهید کرد. اگر برای اولین بار است که چاپگر خود را نصب می کنید، اگر سیستم عامل رایانه خود را به روز کرده اید، یا اگر چاپگر شما نمی تواند با رایانه شما ارتباط برقرار کند، گزینه "درایور(های) توصیه شده" را انتخاب کنید.

3- در بالای «درایورها» گزینه ای به نام «انتخاب سیستم عامل» وجود دارد که می توانید کشو را باز کنید تا سیستم عامل های مختلف را ببینید و سیستم عامل رایانه خود را انتخاب کنید.

4- روی دکمه "انتخاب" کلیک کنید. این دکمه در سمت راست کنترلر مورد نیاز قرار دارد. پس از انتخاب این گزینه، گزینه "دانلود" ظاهر می شود، روی file کلیک کرده و فایل درایور Canon "imageCLASS MF269dw" را در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

اگر نمی خواهید دانلود کنید یا درایور اشتباهی را انتخاب کرده اید، لطفا روی دکمه "بستن" کلیک کنید، به حالت "انتخاب" باز می گردد و درایور دیگری را انتخاب می کنید.

5- پس از دانلود به محل ذخیره فایل بروید و برای تکمیل مراحل نصب، دوبار کلیک کنید.

چرا باید درایورهای چاپگر Canon به روز شوند؟

وجود درایورهای قدیمی در پرینترهای کانن می تواند از عملکرد صحیح دستگاه جلوگیری کند. این درایورها داده های ارسال شده از کامپیوتر را به چاپگر به درستی ترجمه نمی کنند و در نتیجه عملیات چاپ قطع می شود، کیفیت چاپ کاهش می یابد و حتی گاهی دستگاه توسط کامپیوتر شناسایی نمی شود. به همین دلیل، به روز رسانی درایورهای چاپگر Canon شما بسیار مهم است.

رفع اشکالات و خطاهای قدیمی که در حین عملیات چاپ رخ می دهد، تقویت ویژگی های امنیتی چاپگر یا افزودن عملکردها و قابلیت های جدید به دستگاه شما، از دیگر مزایای به روز رسانی درایورهای چاپگر Canon است.

منبع: https://avafarhang.com/how-to-download-canon-printer-driver/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد